CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

welcome!!

Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya: "Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka." Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

:)

ungunya cinta...merahnya lavenda...

sayang...sayang...aduh...sayang....


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Sunday, January 3, 2010

hidup <.><.><.><.>


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






terkadang terlintas di fikiran,apakah erti hidup yang sebenar...
dalam mentafsirkan setiap jalan kehidupan adakalanya timbul rasa syukur dan tidak kurangnya perasaan kecewa yan sering jua menodai diri....
namun aku yakin musibaah iu bukan pengakhiran hidupku....
cuma aku yang harus kuat menjalaninya kerana pasti punya hikmah yang selalu kabur untuk diungkapkan...
kesakitan yang selalu mengelar diri...duri yang sentiasa mencucuk diri memberi kesan yang mendalam pada perasaan jiwa,emosi dan bakal membentuk personaliti...segalanya pesti punya pengakhiran namun segalanya punya pilihan....
dalam hidup aku harus memilih untuk menentukan masa depan..... cuma yang sukarnya adalah bagaimanakah aku bisa membuat pilihan yang bijak...tepat...sesuai dengan kemampuan diri...situasi..apalagi keadaan dan kesan...semua ini bagiku harus diambil kira semasa memutuskan sesuatu....
didalm mencari ketenanggan hati dan memantapkan dir dengan pendirian al-quran dan sunnah terkadang iman ini goyah...
sungguh gentar apabila memikirkan andai aku berpaling darinya tanpa ku sedari....
oleh itu aku perlukan kawan/sahabat untuk menegurku saat aku kesesatan....
dimanakah aku bisa temuai manusia yang sentiasa yang menggambil berat akan saudara seislamnya? lemah lutut apabila dianaiya oleh kenalan sendir....perasaan bendi padaku atau dengki...sedangkan aku sendiri tidak mengerti apakah salahku sebenarnya..... menari2 di fikiranku suatu ukhuwah yang bisa memartabatkan dunia islam yang sangat mentap seperti suatu ketika dahulu....namun apa yang sering ku lihat sekatang hanya dunia menjadi kepengtinggan utama...persoalan agama ditolak jauh kebelakang...
apakah dunia akhir zaman ini bisa berubah?
segala kesakian ini aku adamaikan dengan janji ILAHI bahwa adanya akhirat...barasa tenang saat memikirkan nya walaupun sungguh banyak duri yang membuat diri kacau...

andai suatu saat nanti ada adam yang datang untuk membimbing ku...untuk terangi jalanku..untuk mengungkapkan segla persoalan yang meresahkan diri ini....
apakah bisa aku menerimanya? sedang aku bukan yang terbaik buatnya....

YA ALLAH tenangkanlah hati ini....







kadang2 best jgk dengar lagu misha omar....

0 comments: