CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

welcome!!

Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya: "Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka." Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

:)

ungunya cinta...merahnya lavenda...

sayang...sayang...aduh...sayang....


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Wednesday, February 15, 2012

percintaan y sengal ..spe sruh xnk ngaku...

bismillah...

hari ni selasa...hmmmm
shahrul ajak aku jumpa...hari2 dia ajak aku jumpa
dr kawan baik lama2 aku jdi suka ...syg...
mcm drama2 dlm tv tu..mmg saling xtumpah dgn kisah ku...
huhu

but hari ni shahrul kenalkan aku dgn shasha...awek dia...serius mmg aku kecewa rasa nk rebah ...nk nangis
berguling-gilng je...but demi atas nama persahabatan...aku tetap teguh diatas kaki ini..

hampir setiap kali diaorg dating shahrul ajak aku skali...and dlm masa y sama...farish cuba untuk memikatku and masa tu jgk aku merelakan hati ini tu suka pd faris...jujur semua nya pura2...

one day...mse faris n shahrul g order makan...dan hanya tinggal aku dgn shasa je kat meja...
shasha mula membuka meluah perasaan nya padaku...
dia bgtau aku...setiap kali dlm topik perbualan dia dgn shahrul mesti ada sebut tentang aku....mesti akn ada perkataan shahrul y memuji aku walaupn setiap ceritera tu akan diulang tanpa jemu...huhu jujur dalam hati mmg aku melonjak gembira...aku rasa makin syg pd shahrul ingin saja aku mgukir senyuman ...namun demi menjaga perasaan shahsa aku tunduk...
shahsa merayu agar berhenti mendekati shahrul walaupun dia tahu y kami hanya kawan baik...
dia risau shahrul akn suka padaku...krn shahrul sudah mgikat janji utk mnikahi nya...bila mendengar perkataan nikah tu...serius mmg aku rse nk nngis...
but setelah lama memikirkan aku berfikir tenang2...then aku berjanji tdk akn bertemu dgn shahrul lgi...apa y aku fikir...biar persahabatan tergendala krn `meruntukkan masjid' itu lebih teruk...

mula dr hari ini...setiap kali shahrul ajak lepak aku akn bagi alasan..bzy dan aku sanggup keluar dating ngan faris walaupun hati ni xrela...benda ni berlarutan selama hampir 3bulan...punya la seksa aku nk ngadap perasaan ak nih...

one day...aku ngah mkn ngan faris kat restouran GRILL LAMAN SRI SHAH ALAM...tetiba aku nmpak shahrul n shasha...shasha nmpak aku dgn wajah marah...dan alhamdulillah shahrul xnmpak aku...thne aku terus ajk faris keluar dr restouran tu...


mlm tu shahrul msg aku..dia tnya aku kenapa akhir2 ni aku asyik lari dr dia je?then dia tnya knpa aku lari td?
menggeletar kepala lutut aku..nak jawab ape?
then aku diamkan saja tanpa reply msg dia...
then dlm kul 1pagi..shahrul msg...

aku harap ko bahagia ngan faris...aku tau ko ngah dilamun cinta dgn dia sampai ko xde mase untuk aku..seriusly im missing u badly...knpe aku pun xtau...kalau diaberi pilih antara shasha nganko aku pilih ko...sbb dunia aku suram bila ko mghilang shahsha hnya peneman...maaf ggu ko mlm mcm ni...aku suka tgk ko bahagia ngan faris..but satu je y aku mintak...tlg jngan lupakan aku..tlg jgn tinggalakn aku...aku xsedia lg nk kehilangan ko...

lps aku selesai baca msg tu..tetiba airmata aku menjurai2 bak hujan lebat y dtg ditengahari buta...and tibA2 terpancul dr mulutku..."aku rindu jgk kat ko bodoh..!!!!!"
aku pun xtau knpe bleh keluar perkataan tu..adakah perasaan suka,syg kat di makin kuat dr sebelum nih?
hmmmm

ada satu hari aku lepak ngan faris..ntah ape y faris story kat aku semua msuk telinga kanan keluar dgn lancar bersama2 taik telinga belah kiri...tau2 tetiba shahrul ngan shasha dah ad depan aku...
dgn sepantas kilat tetiba aku bangun dr kerusi dan berlari....

aku berlari tanpa berfikir...aku melintas jalan raya...dan.....
tiba2 sesuatu melanggarku dr belakang.... aku rebah....

............................................................................................................................

aku bangun dr koma...aku xigat ape2 even nama aku pun...knpa mcm ni?
semua org memperkenalakn diri masing2....
aku bingung...pening kepala aku dibuatnya...
ku atur perlahan2..langkah ku menuju kamarku...
cantik sgt...aku punya kamar secantik ini?mama kata aku y reka sendiri bilik loteng tu...

dah sebulan aku berehat dan aku bersedia untuk ke tempat kerja...dan bersedia tuk igat kisah silam y satu jadah pun tak igat...
aku mula berkenalan dgn someone y bernama shahrul...ntah kenpa setiap kali sebelum jumpa or terserampak dgn dia hati aku berdebar2...dia kata dia dlu kwn baik aku..aku and dia kawan baik dr kecik...

namun satu pekara...perasaan tenang bila jumpa dia...teruja bila dgn dia nk jumpa..berdebar..namun pelik knpa aku merasa sedikit susah hati bila nampak shasha berdating dgn shahrul rasa mcm nak meraung sbb ada sesuatu y mcm xlepas dr hati nih....

dah 3bulan keadaan aku mcm nih...aku susah hati tentang shahrul knpa aku rasa mcm tu kat dia dan shahsa kan dia kekasih shahrul knpa aku harus merasa mcm tu? faris pula dia kan kekasih aku tp knpe?fuh...hmmmmm ape y dah jd ni?aku confius dgn diri aku sendiri...

hari ni aku hantar shahrul ke KLIA...natah knpa bila dia kata...dia akan blaja kat australia n maybe menetap beberapa thn...hati aku rasa mcm xnk lepaskan dia..tiba2 dlm dia melangkah pergi tu..aku jerit nama dia...aku lari then aku peluk dia dr belakang...ntah knpa aku bwt mcm tu..hati aku mendesak...
dgn senyuman diiring airmata shahrul memandangku...dan dia kata dia yakin aku xkn sanggup tgk dia pergi...sharul memberiku sebungkus hadiah...dia kata hadiah tu adalah harta y dia paling SAYANG...

.............................................................................................................................

skrg dah 2bulan sharul xde depan mataku...hmmm rindu bagai perasaan wujud di benakku...
tiba2 aku terpandang sesuatu dibelakang bakul bersebelahn dgn meja laptop ku...ku buka dgn penuh cermat buku y sudah berhabuk tu..rupanya tu buka rahsia aku...segala password email laman fb,blogger n lainn2 semua aku tulis dgn rapi dan cermat disitu...

aku buka satu persatu lamn sosial ku..
dan akhir sekali blog,,....menjurai2 air mataku membaca blogku y kebanyakkan nya tdk ku publish...rupa2nya aku mmg sukakn shahrul dialah segala-galanya bwt ku...menyesal menangis knpa aku xjumpa benda alah ni awal2?

mlm ni aku tidur dgn air mata...hampir melelapkan mata..tiba2 aku teringat bungkusan y shahrul beri padaku....
ku buka dengan cermat bungkusan itu...ianya sebuah buku berupakan diari...

ku baca page by page....rupanya shahrul juga punya perasaan pdku sebagaimana aku rasa pd dia...knpa dia xbgatu aku ttg ini?shahrul ada jawab soalan tu...dia kata dia dia takut tak dpt jd y terbaik untuk aku..baginaya faris lebih layak untuk aku..faris kaya kerana kejayaan dia sendiri..dan family dia pun mmg kaya...sedangkan shahrul tdk sekaya faris...

aku berfikir sejenak...knpa kekayaan y menjadi pengukur utama?mmg aku sukakan kehidupan mewah namun segalanya boleh dibaiki kan...bukan kemewahan y menjadi syarat pernikahan...

jam 3pagi aku baru bisa melelapkan mata...

bangunnya aku dr tidur...pekara semlam masih berlegar2 dimindaku...
masa makan ...masa membuat kerja rumah...setiap pekara y aku lakukan aku fikirkan dia...

selesai kerja rumah...aku masuk ke kamar..aku mencapai hp...aku tekad aku nk call sharul n nk bgtau dia y perasaan aku dgn dia tiada bezanya..kami patut menjdi pasangan bahagia bukan mengalah pada keadaan...
tut...tutt..talian disambung pada talian shahrul...tiba2 mama panggil...aku mematikan hp...
ada surat bwtku...dr shahrul...dia bakal bernikah dgn shasha...aku menangis
hp ku berbunyi tanda msg baru msuk...dr shahrul...
"awak dah dpt kad kawen sy...sy hrap awak dtng...awak antara org y terpenting dlm hidup sya...hadiah hari tu...awak xbuka lg kan...huhu mstilah sbb sy mntak awk buka pd hari lahir awk y ke 25...september thn depan kan... jaga dri awak kawan... sayang awak sampai bila2..."
dalam kad kawen tu mereka akn bernikah thn depan iatu 6bulan dr sekarang...dan kad ni diberi hanya pd keluarga terdekad shaja...
masih ada kesempatan untuk aku meluahkan rasa pd shahrul dan msih sempat untuk dia membatalkan pernikahan ini...

namun apakah aku sanggup menyakitkan hati seorg wanita..menyakitkan hati faris..dan megecewakan kebahagiaan dua buah keluarga dan memalukan family ku sendiri? demi mempertahan kan perrasaan kami y tak pernah pudar?


...............................................?

"boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu..ALLAH mengetahui sedangkan kamu tidak"
(al-baqarah:216)









3 comments:

suha said...

complicated tol hehe tapi takdir bukan sesuatu yg boleh diramal kan?

HeNRieTTa JoSe said...

wow....im speechless...

mj ustad said...

tq..hope i can do it batter..but life mmg kekadang mcm ni an..
:)
;)
:p