CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

welcome!!

Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya: "Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka." Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

:)

ungunya cinta...merahnya lavenda...

sayang...sayang...aduh...sayang....


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Wednesday, March 31, 2010

Apa kaitan kedua-dua kanser ini??

JADI!!

Apa kaitan kedua-dua kanser ini??


Jawapannya ialah Dioksin!



Apa itu dioksin?

Dioksin adalah bahan kimia bertoksid yang amat kuat kesannya. Ia 130 kali ganda lebih bertoksid daripada Cyanide dan 900 kali ganda lebih berbahaya berbanding Arsenic. Ia bergelar "Bahan Bertoksid Paling Kuat" pada masa kini. Pusat Penyelidikan Kanser Antarabangsa mengelaskan Dioksin sebagai Karsinogen (bahan penyebab kanser). Banyak kajian perubatan membuktikan bahawa kandungan Dioksin pada tahap rendah masih berupaya mencetuskan risiko tinggi Kanser Payu Dara, Kanser Usus, Endometriosis, Kanser Ovari, keguguran, dan pelbagai masalah puan yang lain.




Kaitan Dioksin Dengan Wanita


Kertas buangan, agen peluntur yang berkarsinogen, agen fluorsen dan sebagainya adalah bahan mentah yang digunakan untuk memproses tuala wanita pakai buang yang terdapat secara meluas di pasaran. Kertas buangan seperti kertas kitaran semula, kertas tebal, kotak, pulpa ayu yang terdedah dengan bakteria dan kuman berbahaya akan menjalani proses penyingkiran dan pelunturan klorin untuk menjadikannya ia lembut, putih dan bebas penyakit. Tetapi proses ini juga menyebabkan terhasilnya Dioksin yang menyerap dan kekal dalam bahan mentah yang telah diproses. Setelah segala proses selesai maka terhasillah produk tuala wanita, pantiliner, dan tampon dengan pelbagai jenama yang mengandungi Dioksin.






Bagaimana Dioksin Merebak?


darah haid yang mengalir keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau kain bukan kapas.jika permukaan wanita tersebut berlubang ,maka gas toksik yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan menyebabkan jangkitan.

dan jika permukaan tuala wanita ditukarkan mengunakan kain kapas ,ia akan menyerap segala gas toksik .ia akan mengelakan drp masalah alahan,gatal atau ruam.darah haid mengalir dari uterus dan diserap oleh tuala wanita .sejenis gas bertoksik yg dinamakan dioksin akan terbebas melalui proses pemeluapan.dioksin akan diserap ke dalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya samapi di ovari melalui tiup filopian. Ia bebeza sama sekali dengan bio sanitary pads yang mana mempunyai formulasi khas herba semulajadi bagi membantu mengurangkan masaalah sakit puan


0 comments: