CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

welcome!!

Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya: "Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka." Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

:)

ungunya cinta...merahnya lavenda...

sayang...sayang...aduh...sayang....


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Saturday, August 8, 2009

hati ini berbisik....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


aku adalah diriku

aku sayang pada diriku
ibundaku ayahandaku sayang padaku
kekanda dan adindaku juga sayang padaku

kuliahku sudah selesai
mata rezekiku sudah kucapai
dakwahku sudah kujalani
dan akan terusku jalani
sudah aku capai segalanya
sudah aku genggam semuanya
hidupku sudah pefect
cuma yang tinggal hanya satu

nikah.....

YA ALLAH
sudah menjadi tanggungjawabku untuk bernikah
namun aku tidak punya peasaan kepada siapa pun...
beilah aku petunjuk....

dipagi ini kubuka mataku
dan merasa hatiku punya satu ruanggan kosong..
ya aku faham
ALLAH telah membuka satu ruang dihatiku...
tapi kenapa dan mengapakah ini terjadi?
apakah aku telah membuat suatu kesalahan dosa?
adakahaku telah melanggar perintahNYA?
YA ALLAH...
ampunkan lah daku andai benar begitu...
setelah ku dalami hatiku..
ruang kosong ini tidak memberiku kerasahan
sama sekali....
ia memberiku ketenanggan...
ruang kosong dihatiku ini
mencai sesuatu yang bisa dan sesuai
melengkapi kekosonggannya.....
kujalan mundar-mandi.......
kesana-kesini......
tetiba!!!
langkahku tehenti....'
aku tidak mengerti mengapakah begitu....
aku menundukkan kepalaku...
lantas beristhrigfar....
setelah tenang aku membangunkan wajahku...
tetiba!!!!
aku terlihat wajah seoang insan...
wajahnya sangat memberiku ketengnaggan...
ALHAMDULILLAH.....
aku measa kekosonggan itu tadi telah terisi...
walaupun aku tidak mengerti
mengapa setelah melihat wajahnya
barulah hati ini terisi...
kami berkenalan
namun tidak bersalaman
kerana akhlak menjadi pedoman...

pulang aku ke rumah mencari jawapan...
aku bertanya kepada orang bijak pandai...
apakah alamat dari itu?
dan jawapan yang aku dapati....
"kau sudah bertemu dengan jodohmu"

terkejut dan gembia...
tidak tahu apa harus aku katakan...
memang indah sewaktu merasakan
saat terisinya kekosonggan itu...
seolah-olah dunia ini ana yang punya....

adakah ini rasanya jatuh cinta pandang pertama?
apakah ini perasaannya orang yang dilamun cinta?
namun...
dakah aku layak...
buat insan sebaikknya?.....
apakah aku layak memilikinya?...

YA ALLAH...
yang MAHA KUASA....
andai benar dia tercipta untukku...
dekatkanlah hatinya dengan hatiku...
andai ini hanya
ujian darimu....
aku mohon...
janganlah ENGKAU bebani aku dengan sesuatu yang aku tidak mampu.....
fahamkanlah aku dengan lmu yang ada padanya...
dengan itu kau redhakanlah
hatiku dengan ketentuan mu.....
didikkanlah aku dengan tarbiah dari MU....



0 comments: